Online Strategie

Strategie is het bepalen van je koers. Waar wil je naartoe? Wat is jouw verhaal? Wie is je ideale klant  of bezoeker? Hoe ga je hem naar je website leiden?

Waarom heb je nood aan een online strategie? Strategie vormt de blueprint van je online aanwezigheid en reputatie. Zonder strategie, geen impact. Zonder impact, geen resultaat.

Zoals in het echte leven, krijg je online maar één kans om een goeie eerste indruk te maken. Daarom moet het van de eerste keer letterlijk “klikken” met je website bezoekers.

Het bepalen van de juiste doelen is het geheim van een goede online strategie! De marketing experts van Finger kunnen je hierbij helpen.

Je wilt een knappe site, Facebook likes, youtube views en hoge Google scores? Deal! Maar alles op z’n tijd. De vraag is niet waar je naartoe wilt, maar hoe je er geraakt.

Je begint eerst met een grondige analyse

  • Wat is de core-business van je bedrijf?
  • Wat is je verhaal?
  • Hoe wil je je profileren?
  • Waar wil je geraken?
  • Wie wil je bereiken?
  • Wie zijn je concurrenten?
  • Wat onderscheidt jou van je concurrenten?
  • Welke communicatiemiddelen gebruik je al?
  • Hoe meetbaar zijn de resultaten?

Waar kan het beter?

Op basis van deze analyse worden jouw doelen bepaald die vervolgens het uitgangspunt vormen van jouw online strategie op maat.

Deze strategie vormt dan de rode draad doorheen jouw communicatie, zowel online als offline.
Zo krijgt jouw verhaal vorm en kan het worden opgemerkt en begrepen door de juiste mensen: jouw potentiële klanten.

De strategie bepaalt niet enkel het design en de structuur van je website, maar ook de tools die worden ingezet om de gewenste traffic van en naar je website te genereren.

Je strategie dus essentieel om je doelen te realiseren.